BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Taisyklingo miegojimo mitai

Taisyklingas miegojimas

Mokslininkų nustatyta, kad apytiksliai trečdalį savo gyvenimo praleidžiame miegodami. Tai ganėtinai didelis laiko tarpsnis, darantis įtaką ne tik įprastinei dienos savijautai, bet ir mūsų sveikatai. Žinoma, jog dėl netaisyklingos kūno padėties miego metu žmonės dažnai skundžiasi sprando maudimu, galūnių tirpimu, nugaros skausmais. Dėl šių priežaščių rytai būna sunkūs, o visa diena varginanti ir nedarbinga. Tačiau kokios yra gero išsimiegojimo ir energingo rytmečio paslaptys? Pasirodo, dažnai visiems žinomos tiesos apie taisyklingą miegojimą nebūtinai yra teisingos.

Taisyklingo miegojimo mitai

Mitas Nr. 1. Miegas be pagalvės. Neretai girdima, jog patogiausias būdas išsimiegoti - miegoti be pagalvės. Tačiau taip teigti yra klaidinga. Visų pirma, žinoma, jog žmogaus stuburas kaklo srityje turi išlinkimą, todėl miegant be atramos, visas krūvis tenka raumenims. Per naktį raumenys dėl įtampos pavargsta, todėl iš ryto jaučiamas skausmas. Geriausia, pagalvę rinktis vidutinio dydžio (nei per didelę, nei per mažą), kuri lengvai tilptų po kaklu. 

Mitas Nr. 2. Kietas čiužinys - geras čiužinys. Taip pat, klaidingas teiginys, jog kuo kietesnis čiužinys, tuo miegojimo kokybė geresnė. Miegant ant kieto čiužinio kūno svoris susikoncentruoja į keletą taškų, kuriuose sutrikdoma kraujotaka, todėl miegant tenka nuolat vartytis, kas blogina miego kokybę.
Nustatyta, jog geriausia lovos čiužinį rinktis pagal savo kūno masę: kietesnis čiužinys rekomenduojamas didesnį svorį turintiems žmonėms, minkštesnis - atitinkamai lengvesniems. Čiužinio tinkamumą kiekvienas individualiai gali patikrinti nugara ant jo atsigulęs ir pakišęs ranką po liemeniu. Jei ranka išsitraukia lengvai, reiškias čiužinys jums yra per kietas ir atvirkščiai.

Mitas Nr. 3. Miegokime lyginį skaičių valandų, - teko kažkur girdėti? Tačiau tai visiškai neturi nieko bendro su geru išsimiegojimu. Dažnai minima, jog suaugusiam žmogui pailsėti reikalingos bent aštuonios valandos miego. Tačiau kiekvienas žmogus išsimiega per skirtingą valandų skaičių, todėl aštuonių valandų riba nėra tikslinga, juo labiau - lyginių/nelyginių skaičių teorija. Miegoti reikia tiek, kad ryte jaustumėmės pailsėję ir darbingi.

Mitas Nr. 4. Prieš miegą - tuščiu skrandžiu. Šis teiginys nereiškia, kad einant miegoti turėtume prisikimišti skrandžius maisto. Rekomenduotina visiškai alkanam į lovą negulti, nes alkio jausmas prieš užmiegant dažnai sukelia nerimą, sunku susikoncentruoti miegui. Daržovės, vaisiai ar pieno stiklinė - idealiausias variantas, tuo tarpu sočiai pavalgius, vertėtų bent 3-4 valandas negulti, vietoj to - pabėgioti, atlikti mankštą, kitais fiziniais pratimais pramankštinti kūną.

Taigi, paisykime kelių paprastų taisyklių, ir mūsų miegas galbūt taps saldesnis!

Patiko (2)

Rodyk draugams

Rašyk komentarą