BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Taisyklingas judėjimas kasdienėje veikloje

Daugiau patarimų rasite interneto svetainėje http://www.kineziterapija.org/lt/patarimai

Kasdienėje savo veikloje atliekame daugybę veiksmų, bet ar pamąstome kaip vienas ar kitas judesys veikia mūsų organizmą? Paprastai susrūpiname tik tada kai užklumpa skausmai ar kiti negalavimai. Čia pateikiami patarimai skirti asmenims po tam tikrų būklių (ligų, nugaros skausmų ir kt.), tačiau jie tinka ir sveikiems, norintiems išvengti nemalonių organizmo pokyčių ir išlikti sveikais bei darbingais. Siekiant saugaus judėjimo, reikės pradėti formuoti naujus įpročius, kurie taps skausmo mažinimo ir profilaktikos priemone.

Sunki liga (insultas, reumatoidinis artritas, Bechterevo liga ir kt.)
Keldamiesi iš lovos pasiverskite ant šono, vienu metu kojas leiskite žemyn nuo lovos krašto ir, tiesdami ranką, kelkite liemenį. Kad išvengtumėte nuovargio, planuokite dienos darbus, o tarp jų būtinai įterpkite poilsio pertraukėles. Buityje naudokite tokius daiktus, kurie būtų lengvi ir patogūs suimti, pvz.: puodas su dviem rankenėlėm. Stenkitės nesitūpti ir nesilenkti. Jei nuo žemės reikia ką nors paimti, naudokitės specialiu prailgintu griebtuvu.

Nugaros skausmai

Miegokite ant kietesnio čiužinio, kad išlaikytumėte natūralius stuburo linkius. Keldamiesi pasiverskite ant šono, pirma ištieskite apatinę ranką,o po to nuleiskite kojas. Kitas būdas – pasiverskite ant pilvo, pereikite į keturpėsčią padėtį, pasisukite taip, kad kojos būtų prie lovos krašto, po vieną, kojas leiskite žemyn ir išsitieskite. Atlikdami buities darbus nugarą laikykite tiesią. Jei šluojant ar siurbiant nugarą lenkiate dėl jums trumpo šluotkočio, pastatykite vieną koją priekyje, taip prisitaikydami prie koto ilgio. Sėdėkite tiesiai, nugara atsirėmę į kėdės atlošą, pėdomis remkitės į grindis.

Po gimdymo

nepersitempkite, vienu metu darykite vieną darbą, pvz. venkite viena ranka gaminti valgį, o su kita laikyti vaiką.

Jei jaučiate nuovargį, paprašykite artimųjų pagalbos, nesistenkite visko nuveikti viena. Keldamos vaiką stenkitės kuo mažiau kūprintis, geriau truputį pritūpkite.

Po cezario pjūvio/ tarpvietės kirpimo

nekilnokite sunkių daiktų, venkite staigių judesių, ypač nugaros tiesimo. Stenkitės su kūdikiu rankose daug nevaikščioti, negalėdamos pilnai išsiteisti, labai apkraunate savo stuburą. Jei buvo atliktas trapvietės kirpimas, sėskite ir stokite iš lėto. Sėdėdamos daugiau svorio perkelkite ant priešingos pusės sėdmens nei kirpimo vieta. Stojantis vieną koją pastatykite priekyje, o kitą sulenkite atgal, lenkitės pirmyn ir remiantis rankomis į kėdę, stokitės. Nekelkite aukštai rankų atliekant kasdienius veiksmus.

Daugiau patarimų nemokamai galite atsisiųsti interneto svetainėje http://www.kineziterapija.org/lt/patarimai

Patiko (0)

Rodyk draugams

1 komentaras | “Taisyklingas judėjimas kasdienėje veikloje”

  1.   Rūkas rašo:

    O kai tradiciniai patarimai jau nepadeda ir nugaros skausmas vargina kasdien, padėti gali hialuronu rūgšties injekcijos į sąnarius. Jos atnaujina ląsteles ir padeda sumažinti skausmą

Rašyk komentarą