BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Raumenų disbalansas dėl ilgalaikės į priekį atkištos galvos laikysenos

Daugiau informacijos rasite www.kineziterapija.org

A - pavaizduoti keturi svarbiausi raumenys, užtikrinantys idealią galvos ir kaklo laikyseną: pusketerinis kaklo raumuo (semispinalis capitis), mentės keliamasis raumuo (levator scapula), galvos sukamasis raumuo (sternocleidomastoid), priekinis laiptinis raumuo (scalenus anterior), B - ilgalaikės į priekį atkištos galvos laikysenos mechanizmas, pusketerinis kaklo raumuo (semispinalis capitis), mentės keliamasis raumuo (levator scapula), didysis užpakalinis tiesusis galvos raumuo (rectus capitis posterior major) yra labiausiai įtempti.

Ideali galvos laikysena ir optimalus kaklo raumenų balansas pavaizduotas pav.A. Pernelyg didelis bet kurio raumens įsitempimas gali sutrikdyti kaklo srities vertikalų stabilumą. Vienas iš šio stabilumo sutrikdymo mechanizmų yra ilgalaikė į priekį atkištos galvos laikysena, susijusi su pernelyg išreikšta galvos - kaklo regiono protrakcija (atkišimu į priekį) žr.pav. B.

Gali būti dvi skirtingos šios ydingos laikysenos priežastys:

1. Botago kirčio principo kaklo hiperekstenzija gali pažeisti priekinius kaklo raumenis (sukamąjį galvos, ilgąjį kaklo ir priekinį laiptinį raumenį). Patemptų raumenų lėtinis spazmas priveda prie galvos atsikišimo į priekį ir iššaukia pernelyg didelę fleksiją, ypatingai kakliniuose - krūtininiuose sąnariuose. Klinikiniai požymiai dažnai siejami su sukamojo galvos raumens persirikiavimu sagitalinėje plokštumoje. Normoje šio raumens prie galvos besitvirtinanti dalis esanti užpakalinėje dalyje krūtinkaulio - raktikaulio sąnario atžvilgiu, pasislenka į priekį ir atsiduria tiesiai virš krūtinkaulio - raktikaulio sąnario žr.pav.B.

2. Ilgalaikė į priekį atkištos galvos laikysena susijusi su progresuojančiu kai kurių kaklo raumenų sutrumpėjimu. Viena iš priežasčių yra galvos - kaklo protrakcija, siekiant pagerinti priešais esamų objektų matomumą, pavyzdžiui, dirbant kompiuteriu.

Ši užsitęsusi netaisyklinga padėtis sutrikdo raumenų funkcinį ilgį: pertempia raumenis - ekstenzorius (mentės keliamąjį, pusketerinį kaklo raumenį) (žr.pav.B). Dėl ilgalaikės kaklo regiono raumenų įtampos, gali atsirasti galvos skausmai, susidaryti skausmingi tigeriniai taškai (raumenų spazmai) dažniausiai mentės keliamuosiuose bei pakaušio srities raumenyse.

Gydymo tikslas: astatyti optimalią galvos - kaklo laikyseną, padedant įsisąmoninti taisyklingą laikyseną, susikuriant ergonomišką darbo vietą, atliekant gydomuosius pratimus.

Pacientams, kurie skundžiasi lėtiniais, su darbu susijusiais kaklo skausmais, organizuojamos mokymo programos: Pacientai supažindinami su kaklo anatomija, biomechanika, patologija, ergonomika, apmokomi atlikti pratimus.

LITERATŪRA:

Donald A. Neumann. Kinesiology of the musculoskeletal systems. Foundations for Rehabilitation, 2th edition, 2010.

Daugiau informacijos galite rasti interneto svetainėje www.kineziterapija.org

Patiko (0)

Rodyk draugams

komentarai (3) | “Raumenų disbalansas dėl ilgalaikės į priekį atkištos galvos laikysenos”

  1.   Orai rašo:

    Teisingas piesinukas.

  2.   Ergonomika rašo:

    Dirbant kompiuteriu ypac pavargsta nurodyti kaklo raumenys, jei netaisiklingai sedima.

  3.   vaidotas rašo:

    Sveki, mano kaklas yra toks pats kaip b paveikslyje, bet noreciau kad butu kaip paveikslelyje a, taigi prasau susisiekite su manimi jei galite, ir pasiulykit kokiu pratimu galima atlikti, buciau labai dekingas

Rašyk komentarą