BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kaip po gimdymo sugrįžti į aktyvų gyvenimą. Lanko sukimas.

Kineziterapijos centro specialistai atsako į klausimus apie tai, kaip sugrįžti į aktyvų gyvenimą po gimdymo. Daugiau informacijos ir panašių straipsnių rasite interneto svetainėje www.kineziterapija.org

1.Kiek laiko praėjus po gimdymo galima pradėti sukti lanką?

Iš karto po gimdymo galite pasitarti su kineziterapeutu. Šis specialistas atsižvelgs į Jūsų būklę ir parinks tinkamiausius pratimus. Lanką galima pradėti sukti kai po natūralaus gimdymo yra praėjusios  2-6 savaitės.  

 Jei maitinate krūtimi rekomenduojama mankštintis tol, kol pajusite lengvą nuovargį. Gydytojai nerekomenduoja prakaituoti, kad nesumažėtų pieno, jei bent vienas pratimas sukelia diskomfortą, skausmą, kraujavimo padidėjimą, mankštą reikia nutraukti.

2.Ar lanko sukimas nekenkia cezario randui? Gal po operacijos reikia pradėti sukti vėliau?

Dėl rando formavimosi ir gyjimo pradėti sunkti lanką derėtų vėliau. Negalima vienareikšmiškai teigti, kad visoms moterims rando gijimas vyksta vienodu laiku. Vienoms moterims siūlus ištraukia po 8 parų, kitoms pleistro klijuoti nereikia po 6-8 savaičių. Vienaip ar kitaip randas turi būti sugijęs, o pjūvio linija nedirgli, tuomet be jokios rizikos galite pradėti sukti lanką.

 3. Kaip išsirinkti lanką? Koks tinkamiausias - lengvas ar sunkus? Kaip pasunkinti lengvą lanką (o ar reikia?). Teko girdėti, kad į plastmasinius lankus patariama pripilti smėlio.

Rinkoje yra įvairių lankų liemeniui. Lankai būna pagaminti iš medžio, plastmasės. Lankai turi įvairių priedų: aliuminio lydinio lankuose būna smėlio, taip pat yra lankų su masažinėmis pagalvėlėmis, įvairiais magnetais. Skirtumas tarp šių lankų yra: plastikiniai lankai gali būti sumažinti, reguliuojasi lanko spindulys, lankas gali būti ardomas, jį galima nesunkiai sutalpinti i mažų gabaritų krepšelį. Tiek medinis tiek aliuminio lydinio lankai tos funkcijos neturi. Šiuolaikiniai lankai turi masažuojančias pagalvėles, kurios masažuoja juosmenį ir klubus. Skirtumas tarp šiuolaikinių lankų ir klasikinių yra tik vienas. Šiuolaikiniai lankai platesni, turi paslankias masažuojančias pagalvėles kurių plotas yra didesnis, todėl apimamas platesnis audinių plotas. Magnetų buvimas treniruojantis esmės nekeičia, magnetizmo poveikis nėra pilnai įrodytas.

Kuo lankas sunkesnis, tuo didesnė jo spaudžiamoji jėga, trintis ir spaudimas į pilvą ir nugarą. Pradėti reikėtų nuo lengviausio lanko sukimo, didinant lanko svorį didėja apkrova.

 4. Nuo kiek minučių startuoti?

 Jeigu nėra problemų su vidaus organais, tuomet galima pradėti sukti nuo 3min. Vėliau didinti iki 5min., ir taip toliau. Jei būklė leidžia lanką galima sukti iki lengvo nuovargio.

 5. Kokie raumenys dirba sukant lanką?

 Dirba klubai ir liemuo. Pagrindinis krūvis tenka klubams, nors liemuo labiau jaučiamas, taip nutinka dėl sąlyčio su lanku taškų.

 6.Kokie „ilsisi”? Kitaip - kokia papildoma mankštele praturtinti lanko sukimą, kad krūvio gautų visi raumenukai?

 Sukant lanką labiau dirba klubai, tad keli pratimukai pilvo sričiai ir nugarai tikrai nepakenktų, o būtų rekomenduotina. Taip būtų galima tikėtis didesnio efekto.

Jeigu yra per sunku atlikti žemiau pateiktų pratimų kiekį, kiek nurodyta, ribokite pakartojimų serijų skaičių, visada geriau mažiau, negu persitempti;

Visus pratimus atlikite lėtu tempu (išskyrus žingsniavimą).

7. Logiška, kad lieknės liemuo, bet ar „neišsipūs” užpakalis?

 Vien sukant lanką liemuo lieknės labai mažai ir tai užtruks gan ilgai. Užpakalis tikrai neišsipūs

 8.Ar lanko sukimas degina riebalus?

 Jei suksite lanką pakankamai intensyviai ir ilgai, riebalų tikrai sudeginsite. Bet koks krūvis skatina energijos eikvojimą, o tai reiškia jei krūvis yra pakankamai intensyvus, riebalai yra deginami.

 9.Kokios figūros moteriai šį sportą rekomenduotumėte? „Vapsvos” ar „kriaušės” ir taip liemuo laibas, tai gal „obuolio” ar vyriškos figūros moteriai labiau tiktų?

 Didžiausias efektas laukia tų moterų, kurių poodinis riebalų sluoksnis yra nedidelis. Apkūnesnėms moterims reikėtų pradėti nuo aktyvios kineziterapijos, o lanko sukimą įtraukti vėliau.

 10. Ar geriau sukti pusvalandį vienu ypu, ar kelis kartus po kelias minutes?

 Jeigu norite sudeginti kalorijas ir Jūsų būklė leidžia tą daryti- sukite 30min. vienu ypu. Jei norite, kad raumenys būtų tonuse, kartokite kelis kartus po kelias minutes. Derinkite tai su kitais pratimais. Ar lankas degina kalorijas negalima vienareikšmiškai teigti kad taip. Galima atlikti kineziterapeuto sudarytą raumenų tvirtinimo programą derinant su lanko sukimu, tuomet sulauksite greitesnio teigiamo efekto. Kalorijas ar riebalus galima veikti žingsniavimu, statiniais pratimais, dinaminiais pratimais.

 11. Ar lanko sukimas nekenkia nugarai? Teko girdėti, kad kai yra stuburo bėdų, nepatariama lankstytis į šonus, o sukant lanką šis judesys atliekamas.

Nerekomenduotina lanką sukti nėščiosioms moterims, jeigu juntamas skausmas juosmens srityje, maudimas juosmens srityje, esant jautriai odai. Tai gali provokuoti didesnes problemas. Šiuo atveju būtina konsultacija su kineziterapeutu.Jeigu po gimdymo skauda nugarą, tuomet sukti lanką yra nepatartina. Jeigu neskauda - lanką sukti galima.

daugiau panašių straipsnių rasite interneto svetainėje www.kineziterapija.org

Patiko (0)

Rodyk draugams

komentarai (2) | “Kaip po gimdymo sugrįžti į aktyvų gyvenimą. Lanko sukimas.”

  1.   Sandra rašo:

    Nesciuju kursai Klaipeda man labai padėjo, davė daug patarimų ne tik nėštumo metu, bet ir kaip atsigauti po gimdymo.

  2.   dirzas po gimdymo rašo:

    Po gimdymo norisi kuo anksciau sugrizti i aktyvu gyvenima, deja ne visada tai pavyksta ypac jei gimdymo buta sunkaus ir jauciamas skausmas net ir po gimdymo. Lanko sukimas manau gera alternatyva pamazu isilieti i aktyvuma, nes tai pakankamai mazai fiziniu jegu reikalaujanti manksta.

Rašyk komentarą