BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Bėgimo biomechanika

Bėgimas yra naudingas sveikatai bei figūrai !

Daugiau informacijos apie bėgimo biomechaniką galite rasti interneto svetainėje www.kineziterapija.org

Bėgimas didina ištvermę, yra naudingas širdies-kraujagyslių sistemai, degina riebalus ir pagerina bendrą organizmo energetiką. Visos organizmo ląstelės intensyviau aprūpinamos reikiamomis medžiagomis, stiprinama imuninė sistema ir stangrinama oda.

Bėgimo stadijos yra panašios kaip ir ėjimo (pavaizduota paveikslėlyje).

Dviejų žingsnių cikle koja būna atremties ir mosto (atraminė ir mojamoji).

  • Koja atremties padėtyje: a) remdamasi į žemę, amortizuoja kūno kritimą žemyn; b)padeda kūnui judėti į priekį ir laiko jį vertikalioje padėtyje; c) ištiesiama didina kūno judėjimo greitį tam tikra kryptimi.
  • Koja mosto padėtyje: a) sudaro optimalias sąlygas atraminei kojai atsispirti; b) trumpiausiu keliu pernešama iš užpakalinės į priekinę atraminę padėtį; c) dauguma jos raumenų atpalaiduojami ir pailsi.

Kiekvienam bėgimui būdingi bendri bėgimo technikos pagrindai. Bėgikai neturi sąlyčio su žeme. Bėgikas pagrindą liečia viena koja, atsispyręs lekia ore, paskui liečia pagrindą kita koja ir t.t.
Ėjimo metu arba viena arba kita koja liečiasi su žeme ir nėra „lėkimo oru” fazės.

Bėgant atsispyrimo kampas keičiasi atsižvelgiant į bėgimo greitį. Greitai bėgant atsispiriama smailesniu kampu, lėčiau bėgant atsispyrimo kampas didėja, ir bėgiko kūnas polėkio fazėje pakyla aukščiau nuo žemės.
Bėgimo greitis priklauso nuo žingsnių ilgio ir dažnio. Kadangi bėgimo metu atsispiriant dalyvauja ir kelio sąnarys, atsispiriama galingiau, negu einant, bėgikų žingsniai yra ilgesni ir dažnesni.

Pėdos judesių fazės skirtingu greičiu bėgant ir einant.

Daugiau informacijos apie dažniausiai pasitaikančius biomechanikos sutrikimus, kuriems esant bėgioti yra nepatartina rasite interneto svetainėje http://www.kineziterapija.org/lt/begimo-biomechanika

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyk komentarą